Na początku kwietnia uruchomiono usługę InPost Urząd 24, ułatwiającą załatwienie różnorodnych sprawa w Urzędzie Miasta i Gminy w Gorzowie Wielkopolskim bez konieczności osobistego stawiennictwa. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.
Sytuacja związana rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19 spowodowała znaczne zmiany w naszym codziennym funkcjonowaniu oraz pracy urzędów państwowych. Aby maksymalnie ograniczyć konieczność kontaktów z innymi ludźmi, UM w Gorzowie Wielkopolskim wprowadził możliwość przesyłania wniosków oraz dokumentów za pomocą specjalnie oznakowanych przesyłek, które trafią do paczkomatów In Post ustawionych w okolicy UM, skądbędą odbieranee przez urzędników. Po rozpatrzeniu wrócą do jednego z dwóch paczkomatów, a mieszkańcy otrzymają powiadomienie o możliwości odbioru. Nie tylko poprawi to bezpieczeństwo pracowników oraz interesantów, ale również wpłynie na szybkość rozpatrywania spraw.
Aby skorzystać z takiej możliwości, wystarczy wejść na stronę urzad24.inpost.pl/gorzow, a następnie wypełnić prosty formularz i umieścić dokumenty w dowolnym paczkomacie na terenie miasta. Na stronie znajduje się również pełna lista spraw, które można załatwić za pomocą usługi Urząd24. Obecnie umożliwia ona przesyłanie dokumentów do gorzowskiego Wydziału Komunikacji. Pozwoli to na załatwienie takich formalności jak zarejestrowanie pojazdu, zawnioskowanie o wydanie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu czy tablic rejestracyjnych, zmianę stanu faktycznego pojazdu itp. W przyszłości usługa ta ma jednak zostać rozwinięta, a jeśli pomysł przyjmie się wśród mieszkańców, wdrożona również w innych polskich miastach. Koszt nadania przesyłki za pomocą opcji Urząd24 to 5,99 zł brutto.
W obecnej sytuacji zaleca się bezdotykową obsługę paczkomatów, która jest możliwa dzięki funkcji zdalnego otwierania skrytek w aplikacji InPost Mobile.
Źródło: KRN.pl | 2020-04-09
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)