Na początku września podczas Forum Rynku Nieruchomości w Sopocie zaprezentowano przewodnik po PRS, stworzony przez firmę ThinkCo oraz pracownię Decoroom. Jego zadaniem jest szczegółowe przedstawienie wszystkich etapów planowania, budowy oraz zarządzania nieruchomościami przeznaczonymi na wynajem.
Jest to pierwszy tego typu projekt w Polsce. Celem przewodnika jest przeprowadzenie inwestorów krok po kroku przez proces tworzenia dopasowanej do potrzeb najemców nieruchomości. Uwzględnia on cztery następujące po sobie fazy:
- planowania,
- projektowania,
- realizacji,
- fazę operacyjną.
Jego powstanie poprzedzone dokładnymi badaniami rynku, z których wynika m.in., że zasoby rynku PRS (ang. Private Rented Sector) w ciągu kilku najbliższych lat znacząco się powiększą. W 2020 r. inwestycje w niego wyniosły łącznie 870 mln zł, podczas gdy w pierwszej połowie 2021 r. było to już ponad 2,2 mld zł. Ważne jest więc, aby nieruchomości powstające z myślą o wynajmie długoterminowym tworzone były w sposób profesjonalny i odzwierciedlały rzeczywiste potrzeby najemców.
– Inwestycje przeznaczone na wynajem wymagają odpowiedniego podejścia projektowego, które sprawi, że przestrzeń mieszkalna będzie dostosowana do potrzeb użytkownika, a koszty niższe – mówił w czasie prezentacji przewodnika dyrektor zarządzający Decoroom Jakub Bartos. – Doświadczeni architekci znają oczekiwania i potrzeby potencjalnych najemców, jak również problemy, z którymi zazwyczaj borykają się administratorzy wynajmowanych lokali. Wiedzą też, jakie rozwiązania i materiały najlepiej sprawdzą się w takich mieszkaniach, a także w jaki sposób można obniżyć koszty eksploatacji bez szkody dla komfortu użytkowników – dodał.
– Strategia inwestycji w najem instytucjonalny musi uwzględniać perspektywę długoterminową, przewidywania co do zachowań rynku, analizę profilu potencjalnych najemców, powinna także obejmować działania zmierzające do stworzenia nowej jakości mieszkań na wynajem, zwiększenia ich atrakcyjności, a co za tym idzie zatrzymania w nich lokatorów na dłużej. Istotna jest mądrze przemyślana strategia marki, która przyciągnie najemców, dobrze dobrane lokalizacje oraz wysokiej jakości zarządzanie – tłumaczył natomiast przedstawiciel firmy ThinkCo Tomasz Bojęć.
Przewodnik po PRS powstał we współpracy z licznymi partnerami strategicznymi, takimi jak Ikea, Geberit, Porta Drzwi czy Samsung.
Źródło: KRN.pl | 2021-09-14
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)