Kolejne miasto wprowadza bilet elektroniczny. System sam wybierze najlepsze rozwiązanie dotyczące rodzaju biletu.
OTI Europa ASEC i SIX PAYMENT SERVICES to firmy, które stworzyły innowacyjny system OTI GO, mający na celu ułatwienie procesu zakupu biletów na przejazd w toruńskiej komunikacji miejskiej za pośrednictwem aplikacji internetowej lub mobilnej. Po zalogowaniu się w systemie podróżny doładowuje konto przez dowolną formę płatności internetowej. Dzięki wpłacie pieniędzy na konto i akceptacji automatycznego pobierania środków, pasażer może kupować bilet w aplikacji. Po wejściu do autobusu wystarczy przyłożyć nośnik biletu do czytnika.
Pilotaż obejmie 17 autokarów kursujących na pięciu liniach autobusowych – 10, 12,14, 20 i 28 – Pierwszy etap testowania biletu elektronicznego jeszcze trwa. Ten pilotaż będzie inny. Proponujemy rozwiązanie, które nie jest ograniczone do korzystania z karty bankomatowej. Każdy nośnik, niezależnie od tego, czy to telefon, smartwatch czy karta płatnicza, może być nośnikiem biletu. System proponuje nam możliwości optymalizacji zakupu biletu – informuje Marcin Kowallek – dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia.
Koniec tego pilotażu planowany jest na koniec września 2019 roku. Do tego czasu powstaną filmy instruktażowe, które pomogą pasażerom odnalezienie automatu biletowego i jego obsługę w autobusie konkretnych linii.
Źródło: KRN.pl | 2019-07-16
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)