BNP Paribas, Getin Noble Bank i Bank Pocztowy z zarzutami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Uniemożliwianie klientom skorzystania z wakacji kredytowych przy użyciu jednego wniosku może zakończyć się dla nich karami finansowymi.
Wakacje kredytowe
Banki utrudniają procedury
– Na bieżąco występujemy do poszczególnych banków o usuwanie identyfikowanych nieprawidłowości. Mamy już wymierne efekty tych działań – wyeliminowaliśmy m.in. straszenie konsumentów negatywnymi konsekwencjami wpisu do BIK czy wymaganie wniosku o wakacje kredytowe z wyprzedzeniem. Po naszych wezwaniach większość banków pozostawia też konsumentom wybór, czy chcą w jednym wniosku zawiesić wszystkie dozwolone przepisami raty, czy robić to stopniowo w kilku, oddzielnych wnioskach. Trzy banki, które jeszcze tego nie zmieniły, otrzymały zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów – tłumaczy prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny.
Działania UOKiK przynoszą efekty
Działania UOKiK spowodowały, że obecnie żaden z banków nie umieszcza na swoich stronach nieprawdziwych informacji o negatywnych konsekwencjach skorzystania z wakacji kredytowych dla historii kredytowej. Dodatkowo wszystkie te instytucje finansowe wprowadziły możliwość złożenia wniosku w tej sprawie od 29 lipca, czyli od dnia wejścia w życie ustawy. Banki nie wymagają też złożenia wniosku o zawieszenie spłaty raty kredytu z wyprzedzeniem. Można to zrobić w dniu płatności.
Źródło: KRN.pl | 2022-09-13
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)