Kraków to trzecie miasto w Polsce z najlepiej rozbudowaną bazą miejskich ścieżek rowerowych. Wkrótce powstaną nowe odcinki.
100 mln zł Kraków przeznaczy na budowę ścieżek rowerowych. W ciągu najbliższych 2 lat miasto chce oddać do dyspozycji mieszkańców 60 km nowych tras. Stolica już teraz może pochwalić się jedną z najlepszych w Polsce siecią ścieżek dla rowerzystów. Lepiej jest jedynie w Warszawie i Wrocławiu. Obecnie krakowscy rowerzyści mogą poruszać się po 230 km pasów przeznaczonych dla ruchu rowerowego.
W najbliższych latach miasto przewiduje dalszą rozbudowę poszczególnych odcinków. Powstać mają zarówno trasy pieszo-rowerowe, jak i turystyczne. Szacuje się, że koszty przedsięwzięcia sięgną sumy 40 mln zł.
Przeprowadzone w ostatnim czasie zmiany w zakresie Stref Płatnego Parkowania w Krakowie w znacznym stopniu miały ułatwić również rowerzystom poruszanie się po centrum. M.in. dzięki otwarciu jednokierunkowych ulic dla ruchu rowerowego działającego w obydwu kierunkach, poruszający się jednośladami zyskali więcej możliwości w zakresie przemieszczania się.
W Krakowie od 2016 r. mieszkańcy mogą korzystać z rowerów miejskich Wavelo. Na terenie miasta jest rozmieszczonych 3 900 stojaków rowerowych, a do 2018 r. ich liczba ma się zwiększyć o kolejne 2100. Oprócz tego więcej ma być także stacji do samodzielnej naprawy – jeśli uda się zrealizować plan, będzie ich łącznie 28.
Źródło: KRN.pl | 2018-05-10
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (1)
iga ⋅ 16-05-2018 | 10:00
Czy do 230 km tras rowerowych w Krakowie wliczają się ulice jednokierunkowe na których namalowano strzałkę z rowerem mogącym jechać pod prąd? To najszybsza i najtańsza metoda do pochwalenia się długością tras rowerowych w mieście . Polecam jazdę pod prąd rowerem na ul. Olszańskiej , ul. Narzymskiego i innych zwłaszcza przy zajętych z obu stron jezdni miejscach parkingowych . Chętnie zobaczyłabym tam na rowerach pracowników ZIKIT-u.