W 2019 r. miasto odwiedziło ponad 3 mln osób. To o 500 tys. więcej niż w poprzednim roku.
Gdynia przyciąga nie tylko bliskością morza, ale również szeroką ofertą kulturalną i turystyczną. Z danych GUS wynika, że województwo pomorskie cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów zarówno polskich, jak i zagranicznych. W okresie od lipca do serpnia 2019 r. odwiedziło je o 3,6 proc. więcej osób, niż podczas tych samych wakacyjnych miesięcy rok wcześniej. Oczywiście urlopowicze najchętniej przyjeżdżają do Trójmiasta. „Raport z działań Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej za rok 2018” przedstawia to w następujących liczbach: 3,1 mln osób gościło w Gdańsku, 2,5 mln w Gdyni i prawie 2 mln w Sopocie.
Co przyciąga turystów do najmłodszego miasta należącego do trójmiejskiej aglomeracji?
Z pewnością nowoczesność, jaką wyróżnia się Gdynia oraz jej atrakcyjne położenie. To jednak nie wszystko. Miasto przywiązuje bardzo dużą wagę do zapewnienia mieszkańcom oraz odwiedzającym ciekawego i zróżnicowanego programu kulturalnego. Odbywa się tam wiele imprez, takich jak chociażby: Festiwal Filmów Fabularnych, Open’er, Ladies Jazz Festiwal czy Gdynia Design Days. Fani sportu również nie będą zawiedzeni, ponieważ miasto oferuje im udział m.in. w Mistrzostwach Świata Juniorów w Żeglarstwie, Mistrzostwach Świata FIFA U-20 czy Gdynia Aerobaltic.
Trójmiasto wyróżnia się także szeroką ofertą muzeów – w samej Gdyni można zwiedzić chociażby Muzeum Marynarki Wojennej, Muzeum Emigracji czy cieszące się niezwykłą popularnością Akwarium Gdyńskie – oraz rozbudowaną bazą noclegową i gastronomiczną.
Władze Gdyni zdają sobie sprawę, że inwestycja w rozwój przemysłu spotkań jest inwestycją w ogólny rozwój miasta. To sposób na zachęcanie coraz większej ilości turystów do odwiedzenia regionu oraz uatrakcyjnienie codzienności mieszańców.
Jacek Debis dyrektor projektów strategicznych Agencji Rozwoju Gdyni określa to słowami: Miasto stara się budować atrakcyjną przestrzeń publiczną i ofertę wydarzeń kulturalnych. Wszystko to wpływa na to, że wizerunkowo Gdynia jest postrzegana jako miejsce atrakcyjne do przyjazdów turystycznych, ale również dla samych mieszkańców. Podkreśla również, że w planach są kolejne projekty, zarówno kulturalne, jak i rozrywkowe, biznesowe oraz kulinarne.
Źródło: KRN.pl | 2020-01-13
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)