Specjalne słupy reklamowe, zamiast ofert marketingowych będą promowały roślinność. To sposób na zwiększenie zasobu zieleni w mieście.
Miejską przestrzeń stolicy ożywiły oryginalne słupy reklamowe. Zbudowane z przeszkleń przypominają słoiki z zamkniętym w środku lasem. Wnętrze konstrukcji wypełniają bowiem paprocie, mchy i bluszcze. Nowatorski pomysł został opracowany przez spółkę Warexpo na zlecenie Zieleni Warszawskiej.
Realizacje pojawiły się w centrum Warszawy przy ul. Marszałkowskiej, na placu Trzech Krzyży oraz przy metrze Świętokrzyska. Są one formą pożegnania z latem, a jednocześnie mają służyć propagowaniu zieleni w miastach. Floraria znajdują się w drewnianych donicach, a do ich utworzenia wybrano specjalne gatunki roślin, które najatrakcyjniej prezentują się właśnie jesienią. Ma to pokazać mieszkańcom, że ta pora roku również ma swój urok, a obecność natury w środowisku odgrywa wielką rolę, szczególnie w przestrzeni miejskiej, na co zwrócił uwagę wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski.
Słupy z zielenią będą na stołecznych ulicach do połowy grudnia. Oprócz tego w warszawskich parkach zostaną zasadzone nowe drzewa. Mieszkańcy wraz z miejskimi ogrodnikami mają zasadzić ok. 600 drzew. Dzięki aplikacjom Milion drzew i Warszawa 19115 warszawiacy mogą sami typować miejsca, w których wyrosną nowe drzewa i krzewy.
Źródło: KRN.pl | 2018-10-23
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Zainteresował Cię artykuł? Podaj dalej!
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)