Miejsce garażowe czy komórka lokatorska – analiza preferencji nabywców
Tym razem osoby odwiedzające targi mieszkaniowe zostały zapytane o to, czy zdecydowałby się na zakup mieszkania bez miejsca garażowego i komórki lokatorskiej.
W czasie trakcie trwania 101 Krakowskiej Giełdy Domów i Mieszkań, która odbyła się 23-24 listopada 2013 r. dział analiz „Krakowskiego Rynku Nieruchomości” po raz kolejny przeprowadził sondę wśród uczestników targów, badając preferencje klientów rynku nieruchomości.
Tym razem osoby odwiedzające targi mieszkaniowe zostały zapytane o to, czy zdecydowałby się na zakup mieszkania bez miejsca garażowego i komórki lokatorskiej. Do wyboru respondenci mieli cztery wersje odpowiedzi: „zdecydowanie nie”, „raczej nie”, „raczej tak” oraz „zdecydowanie tak”. Analiza wyników sondy świadczy o tym, że zdecydowanie trudniej byłoby klientom zrezygnować z miejsca garażowego niż z komórki lokatorskiej. Aż 38 proc. z ogólnej liczby uczestników sondy uznała bowiem, że na pewno nie kupiłaby mieszkania bez przynależnego miejsca garażowego. Udział respondentów, którzy są niezdecydowani, czy byliby w stanie kupić mieszkanie z garażem lub bez wyniósł 42 proc. W przypadku pytania dotyczącego komórki lokatorskiej odsetek respondentów, którzy stanowczo stwierdzili brak możliwości kupna mieszkania bez takiego pomieszczenia wyniósł nieco mniej – 31,5 proc., co piąta osoba wskazała z kolei odpowiedź „raczej nie”. Co interesujące, niewiele mniejsza grupa osób (29,3 proc.) uznała, że kupno lokalu bez komórki lokatorskiej jest raczej możliwe. Zarówno w przypadku pytania dotyczącego miejsca garażowego, jak i komórki lokatorskiej zdecydowanie najmniej znaczący udział stanowią osoby całkowicie przekonane o tym, że kupno mieszkania pozbawionego garażu i pomieszczenia przynależnego jest możliwe. Z analizy sondy wynika, że preferencje klientów odnośnie konieczności posiadania miejsca garażowego są stosunkowo zróżnicowane, z lekką przewagą osób, które są zdecydowanie przekonane o tym, że bez miejsca garażowego nie kupiłyby mieszkania. Jeszcze większe rozproszenie preferencji występuje w przypadku komórki lokatorskiej, która determinuje zakup u 54,7 proc. z ogólnej liczby ankietowanych.
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)