Atrakcyjność inwestycyjna Zakopanego
Analiza wyników sondy KRN.pl
W ankiecie przeprowadzonej wśród użytkowników KRN.pl zadaliśmy pytanie dotyczące atrakcyjności inwestycyjnej miasta Zakopane. Wyniki badania pokazują, że zdania na ten temat są zdecydowanie podzielone. Najwięcej osób (30,4 proc.) uważa, że atrakcyjność stolicy polskich Tatr jest bardzo wysoka. O wysokiej atrakcyjności miasta przekonanych jest 26,1 proc. respondentów. Taki sam odsetek uczestników badania wskazał jednak również na niską atrakcyjność inwestycyjną Zakopanego. Najmniejszą grupę stanowią osoby oceniające możliwości inwestycyjne w Zakopanem jako średnie. Potencjał Zakopanego ma związek przede wszystkim z silnie rozwiniętą turystyką w tym regionie. Sezon turystyczny w polskich górach trwa praktycznie przez cały rok. Latem miasto szturmowane jest w każdy „długi weekend” przez osoby uprawiające wspinaczkę oraz trekking, natomiast w zimie do Zakopanego przyjeżdżają miłośnicy narciarstwa i snowboardu. Duży popyt na noclegi, który jest odnotowywany w Zakopanem szczególnie w trakcie wysokiego sezonu nie pozostał niezauważony przez inwestorów. Część osób z tej grupy inwestuje w apartamenty sprzedawane w systemie condo, który staje się coraz bardziej popularny. System condo opiera się na zakupie apartamentu w powstającym obiekcie hotelowym, a następnie udostępnianiu go pod wynajem i czerpaniu zysków z wynajmu z procentu określonego w umowie z operatorem. Lokowanie środków w nieruchomościach położonych w Zakopanem ma również ten plus, że podaż ziemi pod nowe inwestycje jest stosunkowo niewielka i ograniczona. Nie istnieje więc spore zagrożenie dużych i trwałych spadków cen nieruchomości w przyszłości, w wyniku nadpodaży nowych inwestycji. Nie da się jednak ukryć, że minęły czasy bezdyskusyjnej hegemonii regionu Zakopanego. W ostatnich latach rozwinęło się wiele konkurencyjnych kurortów górskich, które stanowią ciekawą alternatywę dla stolicy polskich Tatr. Do głównych z nich należy z pewnością zaliczyć Krynicę-Zdrój, Ustroń, Karpacz, Wisłę, Bukowinę Tatrzańską, Szklarską Porębę, Świeradów-Zdrój i Szczawnicę.
Atrakcyjność inwestycyjna miasta Zakopane jest: |
• bardzo wysoka (30.4%)
• wysoka (26.1%)
• średnia (17.4%)
• niska (26.1%)
|
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)