Budynek, w którym mieszkam, należy do gminy i został wybudowany na niezabudowanej działce w 1956 r. Większość mieszkań jest już wykupiona. Podobno znalazł się spadkobierca, który złożył wniosek o własność czasową i na tej podstawie gmina odmówiła mi wykupu mieszkania. Czy ta decyzja jest zgodna z prawem?
Wykup lokalu komunalnego polega na prawnym wyodrębnieniu lokalu w ramach budynku, a następnie jego sprzedaży lokatorowi. Jednakże budynek nie stoi w powietrzu i aby być właścicielem lokalu mieszkalnego, konieczna jest sprzedaż udziału w gruncie pod budynkiem, który po sprzedaży wszystkich lokali w budynku stanowić będzie współwłasność właścicieli lokali. Gmina sprzedawała dotychczas lokale jako właściciel ujawniony w księdze wieczystej nieruchomości. W chwili jednak, gdy prawowity właściciel nieruchomości lub jego spadkobiercy wystąpią z roszczeniem o zwrot nieruchomości, Gmina powinna powstrzymać się od dalszej sprzedaży do czasu rozstrzygnięcia tych roszczeń.
2007-12-17
powrót do listy pytań do prawnika