Dane szczegółowe
- lokalizacja:
- Zachodniopomorskie, Lubin
- typ obiektu:
- lokal użytkowy na sprzedaż
- cena:
- 4 500 000 zł
- piętro:
- 1
- powierzchnia:
- 2942.59 m2
- numer ogłoszenia:
- 8459/3186/OOS
- data dodania:
- 06-10-2021
- data modyfikacji:
- 16-11-2021
- jakość wypełnienia oferty:
- 52%
Szczegóły oferty
Ogłoszenie o przetargu pisemnym nieograniczonym na sprzedaż nieruchomości
położonej w Lubinie przy ul. Głównej 6
Właściciel nieruchomości:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
ul. Szamocka 3, 5, 01-748 Warszawa
Organizator przetargu:
Dyrektor Oddziału ZUS w Szczecinie
70-530 Szczecin, ul. Matejki 22
Oznaczenie i opis nieruchomości przeznaczonej na sprzedaż
Nieruchomość gruntowa zabudowana położona w Lubinie ul. Główna 6 - działka o numerze ewidencyjnym 7 o powierzchni 13.075 m2.
Dla wyżej wymienionej nieruchomości Sąd Rejonowy w Świnoujściu V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr SZ1W/
Zobacz kontakt00027112/8.
Na przedmiotowej nieruchomości usytuowane są następujące budynki:
nr 1 o powierzchni netto 956,77 m2, nr 2 o powierzchni netto 859,82 m2, nr 3 o powierzchni netto 318,10 m2, nr 4 o powierzchni netto 318,10 m2, nr 5 o powierzchni netto 318,10 m2, budynek kotłowni o powierzchni netto 171,70 m2.
Szczegółowy opis nieruchomości stanowi załącznik numer 1 do Regulaminu przetargu.
Cena nieruchomości oraz informacja o opodatkowaniu sprzedaży podatkiem VAT
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi: 4.500.000 złotych (słownie: cztery miliony pięćset tysięcy złotych zero groszy).
Sprzedaż nieruchomości zwolniona jest z podatku od towarów i usług.
Cena nieruchomości ustalona zgodnie z ofertą Wygrywającego przetarg płatna jest w całości do dnia zawarcia aktu notarialnego umowy sprzedaży przenoszącej własność.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych dopuszcza możliwość, że cena nieruchomości zostanie rozłożona maksymalnie na pięć rat, zgodnie z ofertą Wygrywającego przetarg. Kwota pierwszej raty oraz wielkość kolejnych rat, a także ich terminy płatności muszą być określone w ofercie. Zakład ustala następujące zasady płatności ceny nieruchomości:
1. pierwsza rata w wysokości nie niższej niż 25 % ceny nieruchomości uzyskanej w wyniku przetargu płatna do dnia zawarcia aktu notarialnego umowy sprzedaży przenoszącej własność;
2. kolejne raty, stanowiące dopełnienie do wartości 100 % ceny nieruchomości uzyskanej w wyniku przetargu, płatne wraz z oprocentowaniem według stopy procentowej równej stopie redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski, w wysokości i w odstępach czasu zaproponowanych w przetargu przez oferenta, z zastrzeżeniem, iż ostatnia rata płatna jest w terminie nie dłuższym niż cztery lata od dnia zawarcia aktu notarialnego umowy sprzedaży przenoszącej własność.
Wszelkie opłaty, koszty notarialne i sądowe oraz inne koszty związane z nabyciem nieruchomości ponosi kupujący.
Termin i miejsce składania ofert
Oferty pisemne, sporządzone w języku polskim, należy składać w terminie do dnia 4.11.2021 roku do godziny 12:00, w zamkniętej kopercie z adnotacją: âOferta - sprzedaż nieruchomości w Lubinie ul. Główna 6. Nie otwierać przed 5.11.2021 roku godzina 12:00â.
Oferty należy składać w siedzibie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Oddział w Szczecinie, 70-530 Szczecin, ul. Matejki 22, od dnia publikacji ogłoszenia, od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 15:00 lub za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora.
W przypadku ofert złożonych za pośrednictwem Poczty Polskiej lub innego operatora za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę, w której Oddział ZUS w Szczecinie ofertę faktycznie otrzymał.
Termin i miejsce otwarcia ofert
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 5.11.2021 roku o godzinie 12:00 w siedzibie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Oddział w Szczecinie, 70-530 Szczecin, ul. Matejki 22 ,w sali numer 115, piętro pierwsze.
Wysokość wadium oraz termin i miejsce jego wniesienia
Wadium w wysokości 225.000,00 złotych (słownie: dwieście dwadzieścia pięć tysięcy złotych zero groszy) może być wnoszone wyłącznie w pieniądzu.
Składający ofertę zobowiązany jest do wniesienia wadium i złożenia dowodu wpłaty wraz z ofertą.
Wadium należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Oddziału ZUS w Szczecinie:
Konto numer:
Zobacz kontakt94 1020 559 Zobacz kontakt0 0000 0002 9330 7017
na przelewie należy umieścić adnotację:
âWadium â Przetarg sprzedaż nieruchomości Lubin, ul. Główna 6â.
Skutki uchylenia się od zawarcia umowy sprzedaży
Jeżeli Wygrywający przetarg nie parafuje w wyznaczonym terminie projektu aktu notarialnego
warunkowej umowy sprzedaży nieruchomości i nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia warunkowej umowy sprzedaży lub umowy przeniesienia własności w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu przekazanym przez organizatora przetargu, zostanie to uznane za uchylenie się od zawarcia umowy a w konsekwencji wpłacone przez Wygrywającego przetarg wadium nie będzie podlegać zwrotowi.
Zastrzeżenie dot. prawa zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert
Organizatorowi przetargu przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert. W takim przypadku organizator zwraca wniesione wadium nie później niż przed upływem 5 dni od dnia zamknięcia przetargu.
Termin i miejsce zapoznania się z Regulaminem przetargu
Szczegółowe warunki przetargu zawiera Regulamin przetargu, który dostępny jest na stronie internetowej pod adresem strona główna ZUS.
Informacje dodatkowe:
1. Z uwagi na wartość nieruchomości, jej sprzedaż wymaga uzyskania zgody Ministra Rodziny i Polityki Społecznej. W związku z powyższym zawarcie warunkowej umowy sprzedaży przez organizatora przetargu będzie możliwe po uzyskaniu takiej zgody.
2. Uczestnik, który przetarg wygra zobowiązany będzie do parafowania projektu aktu notarialnego warunkowej umowy sprzedaży nieruchomości z zastrzeżeniem, że zawarcie wyżej wymienionej umowy nastąpi po wyrażeniu zgody przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej.
3. Zgoda na zawarcie umowy może zostać udzielona przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej warunkowo. W takim przypadku Wygrywający przetarg przed zawarciem warunkowej umowy sprzedaży zobowiązany jest do spełnienia przedmiotowych warunków w dodatkowym terminie wyznaczonym przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej i organizatora przetargu.
Kontakt:
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Oddział w Szczecinie
tel:
Zobacz kontakt91 459 61 24; Zobacz kontakt509 902 718
Zobacz kontaktlukasz.wojciechowski@zus.pl
Oferta wysłana z programu dla biur nieruchomości ASARI CRM (asaricrm.com)
Kontakt:
Numer telefonu:
Zobacz kontakt91 459 61 24; Zobacz kontakt509 902 718
Adres email:
Zobacz kontaktlukasz.wojciechowski@zus.pl