Wraz z nadejściem wiosny stolicę Dolnego Śląska ogarnął prawdziwy szał budowlany. Plany zmian w infrastrukturze ekonomicznej miasta w końcu doczekały się realizacji.
Wraz z nadejściem wiosny stolicę Dolnego Śląska ogarnął prawdziwy szał budowlany. Plany zmian w infrastrukturze ekonomicznej miasta w końcu doczekały się realizacji. Projekty są powoli wdrażane w życie, a komunikacja miejska, zmieniając trasy przejazdowe, usprawnia ich działanie.
Jako pierwszy pod symboliczną łopatę pójdzie Dworzec Główny, który już w piątek 9 kwietnia zostanie całkowicie zamknięty. Do tego czasu, ze względu na wzmożony ruch przedświąteczny, będzie on jednak w pełni dostępny dla pasażerów. Od 9 kwietnia planowane jest przeniesienie obsługi pasażerów do dworca tymczasowego przy ulicy Suchej (tył Dworca Głównego). Tam też mają się znaleźć kasy biletowe (11 kas PKP Intercity i 7 kas Przewozów Regionalnych), punkt informacyjny, skrytki bagażowe, infokioski z dostępem do internetu oraz poczekalnia z toaletami. Obiekt pod stałym monitoringiem będą ochraniać policjanci i sokiści. Do użytku handlowców zostanie oddana rampa, na której będzie zlokalizowana galeria kontenerowa. Zadanie odtworzenia zabytkowego historycznego kompleksu dworca Wrocław Główny z przebudową kolejowej infrastruktury technicznej zostało powierzone konsorcjum firm Budimex SA (lider) i Ferrovial Agroman SA (partner). Planowany czas wykonania tego zadania to około 16 miesięcy. Po opracowaniu nowych elementów konstrukcji wykonawca przystąpi do wymiany instalacji. Pod placem przeddworcowym ma powstać podziemny garaż. Po upływie 114 tygodni wrocławski dworzec w pełnej krasie przywita Europę. Budynek dworca tymczasowego właściwie już stoi, a Dworzec Główny po zamknięciu punktów handlowo-usługowych świeci pustkami. Wszystko wskazuje na to, że projekt zostanie zrealizowany, a historia, jaka miała miejsce podczas planów przebudowy Dworca Głównego w Katowicach, nie powtórzy się.
Dworzec Główny
PKP S.A. idąc za ciosem, wydało oświadczenie o planie rewitalizacji kolejnego wrocławskiego dworca – Dworca Świebodzkiego. W październiku 2009 roku doszło do porozumienia pomiędzy PKP S.A., Urzędem Miasta Wrocław i Województwem Dolnośląskim w sprawie przygotowania koncepcji architektoniczno-urbanistycznej i funkcjonalnej przebudowy dworca. Obecnie komisja przetargowa debatuje nad sześcioma złożonymi ofertami. Zwycięzca będzie miał czas na przygotowanie koncepcji w formie graficznej i opisowej do połowy czerwca. Zadanie projektantów nie sprowadza się jedynie do opracowania planu rewitalizacji budynku dworca, ale także do jego bezpośredniego sąsiedztwa o powierzchni około czterech hektarów, ograniczonego ulicami Tęczową, Braniborską i placem Orląt Lwowskich. Biuro Rozwoju Miasta Urzędu Miejskiego we Wrocławiu opracowało szereg wytycznych urbanistyczno-architektonicznych, o których każdy z uczestników przetargu musi pamiętać. Projekt ten ma na celu przede wszystkim usprawnienie komunikacji w rejonie miasta. Do roku 2012 mają być uruchomione połączenia z Dworca Świebodzkiego do Leśnicy przez Port Lotniczy oraz do Pracz Odrzańskich przez stadion, na którym rozgrywane będą mecze Euro 2012. Ponadto planuje się zagospodarowanie terenu dworca pod kątem handlowo-usługowym i nadanie mu roboczej nazwy Centrum Świebodzkie.
Dworzec tymczasowy
Urząd Miasta Wrocław, nie pozostając w tyle za PKP S.A., ogłosił jednoetapowy konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej zagospodarowania obszaru placu Nowy Targ. Konkursowy projekt musi zawierać plan wyeksploatowania Pawilonu Miejskiego, detali architektonicznych i elementów małej architektury, obiektów budowlanych i charakterystycznych elementów zagospodarowania, zieleni oraz oświetlenia. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 26 kwietnia, a nagroda za pierwsze miejsce wynosi 35 000 zł.
Wrocław z pełnym impetem przygotowuje się do Euro 2012. Aby jeszcze bardziej usprawnić komunikację w obrębie miasta, pojawił się projekt budowy Mostu Wschodniego i drogi łączącej ulicę Krakowską z Biskupinem i Sępolnem. – Plan jest już gotowy i czeka na wykorzystanie – tłumaczy Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Źródło: KRN.pl | 2010-04-06
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
powrót do listy artykułów
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)