Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Artykuły Artykuły

Wirtualny, ale... całkiem realny spacer po wnętrzach

Spacer 3D pozwala poczuć, jakbyśmy naprawdę byli w środku nieruchomości.
Spacer 3D pozwala poczuć, jakbyśmy naprawdę byli w środku nieruchomości.

Na czym polegają wirtualne spacery i jakie wnętrza można w ten sposób zaprezentować? O nowoczesne technologie w prezentacji mieszkań zapytaliśmy Pawła Pieróga z krakowskiej firmy K2 Wnętrza, zajmującej się wirtualnymi spacerami 3D.

Wirtualne spacery to kolejny krok w stronę nowych tech­nologii, kiedy doba staje się coraz krótsza, a jednocze­śnie możemy wszystkiego dotknąć za pośrednictwem kursora...

Współczesny klient to wymagająca oso­ba: oprócz podstawowych informacji o lo­kalizacji, ofercie i cenie oczekuje również szczegółowego obrazu. Jesteśmy w więk­szości wzrokowcami, dlatego przede wszystkim chcemy zobaczyć, jak wygląda wnętrze mieszkań, apartamentów czy do­mów. Obie strony oszczędzają w ten spo­sób czas, bo do sprzedających zgłaszają się tylko osoby poważnie zainteresowane ofertą, a kupujący nie muszą odwiedzać każdego lokalu osobiście. Dzięki naszym wirtualnym spacerom już na pierwszy rzut oka widać, czy informacje znajdujące się w ogłoszeniu są rzetelne i prawdziwe, a oferta staje się pełniejsza i bardziej za­chęcająca.


Najpierw jednak musimy znaleźć się w środku – wy­starczy jedno kliknięcie?

Nasz wirtualny klucz do wnętrza, czyli link, może zostać umieszczony na stronie zawierające oferty nieruchomości czy portalach społeczno­ściowych. Mamy w ten sposób okazję bardziej szczegółowo niż na zdjęciu czy filmie ze zwykłej kamery zaprezentować układ pomieszczeń oraz sposób urządze­nia wnętrza. Detale, kolory, wzory tapet czy paneli podłogowych – takie elemen­ty są bardzo ważne zarówno dla kupujących jak i wynajmujących. Przyjrzenie się lokalom z bliska zwiększa szansę na szybszą i korzystną transakcję.


Wirtualny spacer może być więc jednym z elementów skutecznej kampanii mar­ketingowej, prawda?

Sądzę, że to interesujący, przykuwający uwagę dodatek do naszego ogłoszenia lub strony internetowej. Dobra prezentacja powinna nie tylko zainteresować odbior­cę, ale przede wszystkim sprawić, by klient odwiedził lokal czy mieszkanie kolejny raz już podczas realnej wizyty. Z takiego roz­wiązania bardzo często korzystają nie tylko firmy zajmujące się obrotem nieru­chomościami czy deweloperzy, ale także hotele, restauracje, siłownie, gabinety kosmetyczne oraz salony spa. Jest to bardzo efektywny, a przy tym – co warto podkre­ślić – oryginalny sposób na reklamę loka­lu lub świadczonych usług.


Co jest największym atutem takiej opcji?

Warto podkreślić, że chociaż spacer jest wirtualny, to wszystkie przedstawione w nim pomieszczenia są prawdziwe – jest to w stu procentach odwzorowanie realnego wnętrza i jego wyposażenia. W odróżnieniu od tradycyjnych fotografii nie istnieją ograniczenia w postaci kadru czy kąta robienia zdjęć, dzięki czemu nasze realizacje wiernie oddają to, jak dane pomieszczenie wygląda w rzeczy­wistości. Dzięki interaktywnemu oraz in­tuicyjnemu obrazowi możemy zapoznać się z układem przestrzennym i wystrojem wybranej nieruchomości. Oczywiście bez wychodzenia z domu. Możemy przyjrzeć się wnętrzu nie tylko z perspektywy przed­pokoju, kuchni lub łazienki, ale także bal­konu, garażu czy antresoli, na której znaj­duje się sypialnia.


Czym ta technologia różni się od tradycyjnego wirtual­nego spaceru?

Tradycyjna wirtualna wycieczka nie jest tak naprawdę wirtualna – to tylko galeria stacjonarnych zdjęć panoramicznych. Ich autorzy używają popularnych aparatów do robienia wielu zdjęć, które następnie są łączone w celu utworzenia panoramy oglądanej zza ekranu komputera. Może­my co najwyżej zajrzeć w kilka punktów w konkretnym wnętrzu, między którymi możemy „przeskakiwać”, a nie rzeczywi­ście spacerować i tak naprawdę poczuć otaczające nas wnętrze.


Jak zatem powstaje wirtual­ny spacer w mieszkaniach?

Wykorzystywana przez nas technologia zdecydowanie różni się od tej, z którą mamy do czynienia na co dzień. W na­szym przypadku wirtualny spacer 3D nie jest tworzony za pomocą połączonych ze sobą cyfrowych zdjęć z aparatu, ale przy użyciu nowoczesnej kamery 360. Pozwala ona drobiazgowo odwzoro­wać przestrzeń. Dzięki temu, że posiada wbudowany laser, wszystkie wymiary za­chowane są w 99 proc. w stosunku do rzeczywistości. Wirtualne spacery two­rzymy nie tylko w nieruchomościach po­chodzących od dewelopera, ale również w ofertach z rynku wtórnego czy lokalach przeznaczonych do remontu.


Czy stworzenie takiej trój­wymiarowej prezentacji jest skomplikowane?

Dzięki nowym technologiom możemy zobaczyć przestrzeń w nawet dwustu różnych punktach w jednej lokalizacji, płynnie ze sobą połączonych. Podczas realizacji korzystamy z zaawansowanej technologicznie kamery, wyposażonej w dziewięć obiektywów i czujników, które umożliwiają nie tylko robienie zdjęć, ale także tworzenie siatki wielokątów. Potem jest ona przekształcana w dynamiczny model 3D, który można oglądać online, także z wykorzystaniem googli do wirtu­alnej rzeczywistości. Nasze modele 3D wyświetlają również widoki: z rzutu piono­wego oraz – jak go nazywamy – “z dom­ku dla lalek”, co polega na oglądaniu całej nieruchomości dookoła bez ścian zewnętrznych.


Czy właściciel lokalu musi się przygotować przed zro­bieniem wirtualnego
spaceru?

Najważniejsze, by odpowiednio zaaran­żować nasze wnętrze. Przed skanowa­niem pomieszczeń musimy także pamię­tać o włączeniu świateł, otwarciu drzwi i zamknięciu okien. Istotne jest, usunąć z kadru wszystkie te przedmioty, które nie powinny znaleźć się w prezentacji. To samo dotyczy zwierząt i ludzi: wnętrze powinno być neutralne dla osoby ogląda­jącej spacer.


Czy wykorzystanie spacerów 3D może zwiększyć liczbę osób zainteresowanych
nieruchomością?

Oferty z możliwością wirtualnego space­ru po mieszkaniu czy domu mają nawet trzydzieści razy więcej odsłon niż ich tra­dycyjne odpowiedniki. Coraz więcej firm pośredniczących w obrocie nieruchomo­ściami decyduje się na skorzystanie z tej technologii.


Czy to znaczy, że już wkrót­ce rynek nieruchomości nie będzie mógł funkc jonować bez wirtualnych spacerów?

Wszystko musi znaleźć swoje miejsce w otaczającej nas przestrzeni – także budynki i ich wnętrza. Ludzkie umysły nie­ustannie obliczają odległości, rozmiary i objętości, aby zrozumieć otaczający nas świat. Większość z nas doskonale zna zdjęcia wykonane pod kątem 360. stopni. Technologie nieustannie ewolu­ują. Proponowany przez nas spacer na odległość zapewnia użytkownikom coś więcej niż tylko efekty wizualne. Możemy poczuć się, jakbyśmy naprawdę byli w sa­mym środku nieruchomości: krzątali się po kuchni, siedzieli przy stole albo wypoczy­wali na balkonie.

 


­­ 

Źródło: Dwutygodnik.KRN.pl | 2020-02-27

Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

 

 

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódźgaraże do kupieniamieszkania na zamianęlokale użytkowe do kupieniadomy na sprzedaż powiat Mińskilokale użytkowe na sprzedaż powiat Bartoszyckimieszkania na sprzedaż gmina Bochniadomy na sprzedaż gmina Blachowniadomy na wynajem w Piaskachmieszkania na wynajem w Krzywonodzemieszkania na sprzedaż w Zborczycach

Deweloperzy

);