Technologia wirtualnej rzeczywistości na dobre stała się częścią rynku deweloperskiego. W jaki sposób można z niej korzystać?
Rok 2016 przejdzie do historii jako wyjątkowy, ponieważ właśnie w tym okresie na całym świecie przedstawiono premierową technologię wirtualnej rzeczywistości. Najwięksi giganci technologiczni rozpoczęli produkcję oraz promocję swoich okularów do VR (Virtual Reality). Również w Polsce zaczynają być coraz bardziej zauważalne kampanie reklamowe m.in Samsunga, który sprzedaje google do VR razem z najnowszym modelem S7. Ostatnimi czasy stworzyli również reklamę swojego produktu, a promowała go Joanna Jędrzejczyk. Jedno jest pewne – technologia wirtualnej rzeczywistości na dobre stała się częścią rynku. W jaki sposób można z niej korzystać?
Jedną z możliwości przedstawia firma Trusense, która powstała wraz z pierwszymi wzmiankami na temat wirtualnej rzeczywistości i obecnie specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań biznesowych na platformę VR. Ludzie nie zdają sobie sprawy, w jak wielu aspektach biznesu oraz codziennego życia jesteśmy w stanie zastosować tę technologię. Możliwości są niemal nieograniczone. Musimy jednak poszerzać świadomość klientów, aby wiedzieli, że powstało całkowicie nowe narzędzie, z którego mogą z sukcesem korzystać – wyjaśnia Jan Boberek, prezes firmy Trusense.
Wirtualna rzeczywistość zaczyna mieć coraz większe znaczenie dla rynku deweloperskiego. Wydaje się, że takie rozwiązanie wpasowuje się w branżę nieruchomości. Możliwość pokazania nieistniejących jeszcze inwestycji jest doskonałym narzędziem marketingowym dla deweloperów, a także całkowicie nowym doświadczeniem i wsparciem dla nabywców mieszkań. Wyobraźmy sobie, że od dzisiaj szukając nowego mieszkania, możemy odwiedzić inwestora, który umożliwi nam zwiedzanie apartamentu, mimo że prace budowlane jeszcze nie ruszyły. W jak sposób się to dzieje?
Po założeniu okularów do wirtualnej rzeczywistości, nasz umysł ma subiektywne wrażenie znalezienia się w innym miejscu. Immersja zmysłów jest nieprawdopodobna. Osoby przeniesione do wirtualnego świata odczuwają podobne wrażenia i emocje jak w realnym życiu. Jeżeli kogoś, kto cierpi na lęk wysokości, wypuścimy na balkon i pozwolimy mu spojrzeć w dół, poczuje się, jakby naprawdę stał na 6 piętrze – mówi Jan Boberek.
Należy się zastanowić, jak bardzo taki produkt może ułatwić obu stronom dojście do porozumienia dotyczącego zakupu nieruchomości.
Projekt VR rozwiązuje jeden bardzo duży problem pojawiający się u klientów – brak wyobraźni przestrzennej. Bardzo często koncepcja nowego domu przedstawiona w formie szkicu lub tradycyjnej wizualizacji komputerowej nie przemawia do odbiorcy w stu procentach. Przyczynę należy upatrywać w tym, że obraz pozostaje jednak płaski i to kupujący musi spróbować wyobrazić sobie, jak w rzeczywistości będą wyglądać wszystkie przestrzenie. Ta niedogodność nie istnieje u deweloperów, którzy stosują wizualizacje stworzone w VR. Po założeniu na oczy googli użytkownik może spojrzeć w dół i zobaczyć dokładnie. np. jaka odległość jest między ścianą a łóżkiem w sypialni. Dodatkowo istnieje możliwość wprowadzania zmian do projektu w czasie rzeczywistym.
Wizualizacje w wirtualnej rzeczywistości są dużo bardziej realistyczne niż te w formie papierowej. Umożliwiają osobom szukającym własnego mieszkania, łatwiejszą ocenę wielkości poszczególnych pomieszczeń, zobaczenie lokali w różnych odsłonach oraz porównanie rozkładów i metraży mieszkań – tłumaczy Agnieszka Glanowska, dyrektor ds. marketingu w grupie deweloperskiej Sento.
Korzyści związanych z zakupem mieszkania w wirtualnym świecie jest znacznie więcej. Warto zwrócić uwagę na to, ile czasu możemy oszczędzić podczas szukania odpowiedniego lokum. Wielu deweloperów ma w ofercie kilka, a nawet kilkanaście inwestycji. Zanim zdecydujemy, która interesuje nas najbardziej, moglibyśmy odwiedzić każde osiedle i sprawdzić, jak będzie wyglądał nasz nowy dom. To wszystko można zrobić w ciągu 10-15 minut, będąc w biurze sprzedaży dewelopera. Nie jesteśmy ograniczeni przez czas, pogodę czy odległość od nieruchomości.
Ponadto Virtual Reality pozwala na prezentację lokali w różnych aranżacjach, o dowolnej porze dnia i nocy, dostosowanych do indywidualnych preferencji, takich jak na przykład kolor ścian czy rodzaj armatury łazienkowej (co jest szczególnie ważne w przypadku mieszkania z wykończeniem). Dzięki VR osoba planująca zakup nieruchomości, nie musi już liczyć jedynie na swoją wyobraźnię, ale może zobaczyć realny obraz inwestycji.
Żyjemy w świecie rewolucji technologicznych. Rozwój technologii wpływa na funkcjonowanie wielu branż, usprawniając metody marketingu i sprzedaży. Co ważniejsze, wpływa to przede wszystkim na końcowych odbiorców – klientów. Dzisiaj pozytywne zmiany dotykają rynku deweloperskiego i będą miały przede wszystkim wpływ na komfort kupowania nieruchomości, a jest to kluczowe przy podejmowaniu jednej z ważniejszych decyzji w życiu.
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)