Rynek nieruchomości handlowych w Europie Środkowej zyskał nowe miejsce do dyskusji, wymiany doświadczeń i rozwoju biznesu.
Rynek nieruchomości handlowych w Europie Środkowej zyskał nowe miejsce do dyskusji, wymiany doświadczeń i rozwoju biznesu. Są nim targi Shopping Center Forum & Trade Fair. Najważniejsi decydenci rynku, czyli inwestorzy, deweloperzy, zarządcy i sieci handlowe spotkali się tu, aby zaprezentować swoje projekty i podyskutować o problemach branży.
W dniach 8 – 9 września 2011 r. w warszawskim hotelu Hilton odbyły się pierwsze w Polsce targi nieruchomości handlowych i inwestycji – Shopping Center Forum & Trade Fair. Pierwszą edycję targów, oraz towarzyszącą im trzynastą już edycję konferencji branżowej, odwiedziło ok. 950 osób. Ogromne zainteresowanie imprezą sprawiło, że targi okazały jednymi z największych spotkań deweloperów obiektów handlowych z najemcami w Europie Środkowej. Targi okazały się dużym sukcesem – mówi Radosław Rybiński, dyrektor zarządzający Brog Media Biznesu, organizator. Ponieważ impreza została tak entuzjastycznie przyjęta przez całą branżę, zarówno deweloperów jak i najemców, kolejną edycję Shopping Center Forum & Trade Fair zorganizujemy już za rok, we wrześniu 2012 r. - dodał.
Podczas targów swoje stoiska wystawiło 48 firm i instytucji. Zaprezentowano ponad 100 projektów nowych inwestycji, jak np. przebudowę dworca kolejowego w Poznaniu w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego firmy TriGranit Development ze spółką PKP oraz budowę podobnego obiektu w Katowicach przez firmę Neinver. W targach udział wzięli inwestorzy z całej Polski i zagranicy, którzy poprzez swoje projekty wspierają i unowocześniają formaty handlowe w naszym kraju. Znaleźli się tu również deweloperzy, zarządcy, banki, sieci handlowe, firmy dostarczające usługi dla podmiotów rynku handlowego oraz lokalne samorządy m.in.: Apsys Polska, CB Richard Ellis, Echo Investment, Gemini Holdings, Inter Ikea Centre Group Poland, Immofinanz Group, Neinver, P.A. Nova, Star Europa, TriGranit Development.
Fot. Panel dyskusyjny
Dwudniowej imprezie targowej towarzyszyły spotkania kuluarowe oraz konferencja z udziałem 41 panelistów, przedstawicieli najważniejszych graczy na rynku. Głównymi tematami, nad którymi dyskutowano były: skuteczne zarządzanie centrum handlowym, możliwość inwestowania w Poznaniu i Wielkopolsce, na Górnym Śląsku, w Rzeszowie i na Podkarpaciu, we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku oraz w miastach poniżej 200 000 mieszkańców. Ważnym elementem dyskusji było także finansowanie inwestycji handlowych. W debacie głos zabrali m.in.: Sven-Torsten Kain – członek zarządu BRE Banku Hipotecznego, Marcin Dubno – dyrektor Departamentu Finansowania Nieruchomości Banku Zachodniego WBK.
W trakcie Shopping Center Forum & Trade Fair odbyła się premiera raportu CB Richard Ellis pt.:”Retail Destinations Poland 2011” prezentującego szczegółowe informacje na temat aktualnej sytuacji na głównych rynkach powierzchni handlowych w Polsce i potwierdzającego, że krajowy rynek powierzchni handlowych, po krótkim okresie stagnacji, powrócił na ścieżkę dynamicznego rozwoju. Ogłoszono także wyniki rankingu na najlepsze polskie galerie i centra handlowe przygotowywanego przez Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych i TNS Pentor.
Shopping Center Forum & Trade Fair zgromadziło najważniejszych graczy z branży nieruchomości handlowych i inwestycji. Impreza została zorganizowana jako odpowiedź na eksplozję inwestycji handlowych w Polsce, nastającą po okresie spowolnienia koniunktury w latach 2008 – 2009 będącego następstwem światowego kryzysu finansowego. Organizatorzy zapowiadają kontynuację targów w przyszłym roku, w jeszcze bardziej rozbudowanej formule i o regionalnym charakterze.
Źródło: Effective Public Relations | 2011-09-16
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
powrót do listy artykułów
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)