Uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego, z 21 lipca 2008 r. dopuszczono kontrolę sądowo-administracyjną uchwał kwalifikujących na listę osób oczekujących na najem lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy jako aktów organów jednostek samorządu terytorialnego innych niż akty prawa miejscowego, podejmowanych w sprawach z zakresu administracji publicznej.
Uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego, z 21 lipca 2008 r., sygn. akt I OPS 4/08, stwierdzono, że uchwała zarządu dzielnicy m.st. Warszawy odmawiająca zakwalifikowania i umieszczenia na liście osób oczekujących na najem lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy, w tym także lokalu będącego pracownią służącą prowadzeniu działalności w dziedzinie kultury i sztuki, jest aktem z zakresu administracji publicznej, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 6 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (DzU, nr 153, poz. 1270 ze zm.).Tym samym dopuszczono kontrolę sądowo-administracyjną uchwał kwalifikujących na listę osób oczekujących na najem lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy jako aktów organów jednostek samorządu terytorialnego innych niż akty prawa miejscowego, podejmowanych w sprawach z zakresu administracji publicznej. Zważywszy na drażliwość tych spraw, należy się spodziewać licznego napływu skarg z nim związanych do sądów administracyjnych.
Uchwała wyżej wskazana zapadła w sprawie ze skargi kasacyjnej od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, z 19 listopada 2007 r., sygn. akt IV SA/Wa 2120/07 w sprawie ze skargi na uchwałę zarządu jednej z warszawskich dzielnic w przedmiocie zakwalifikowania i umieszczenia na liście osób oczekujących na najem lokalu z mieszkaniowego zasobu gminy.
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)