Od 1 lipca obowiązuje nowy formularz SD-Z2, dotyczący zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych.
Rozporządzenie Ministra Finansów, z 17 kwietnia 2008 r., zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych (DzU z 2008 r., nr 77, poz. 457) weszło w życie 1 lipca 2008 r. Tym samym od tej daty zaczął obowiązywać nowy formularz SD-Z2, dotyczący zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych. Może on być także z tą datą złożony – po spełnieniu dodatkowych wymogów – drogą elektroniczną.W formularzu tym oprócz daty powstania obowiązku podatkowego trzeba będzie wpisać datę nabycia praw majątkowych. Ponadto przewidziano zawarcie w formularzu informacji dotyczącej sposobu przekazania środków pieniężnych tytułem darowizny lub polecenia darczyńcy.
Rozporządzenie zmieniające dopuściło przy tym jednak tylko do końca 2008 r. możliwość składania zgłoszenia o nabyciu własności rzeczy lub praw majątkowych także na formularzach dotychczas obowiązujących.
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)