Najbardziej rozpoznawalną firmą deweloperską na stołecznym rynku mieszkaniowym jest J.W. Construction Holding, a agencją nieruchomości - Bracia Strzelczyk Nieruchomości.
Niespodzianki nie było: najbardziej rozpoznawalną firmą deweloperską na stołecznym rynku mieszkaniowym jest J.W. Construction Holding, a agencją nieruchomości - Bracia Strzelczyk Nieruchomości. Mieszkaniowe Marki Roku dla najbardziej rozpoznawalnego banku udzielającego kredytów hipotecznych i pośrednika kredytowego w całej Polsce otrzymały odpowiednio PKO BP i Open Finance
Ranking „Mieszkaniowa Marka Roku” opracowała firma Nowy Adres SA, która za pośrednictwem niezależnego instytutu badawczego przeprowadziła ponad 1500 wywiadów z mieszkańcami 5 największych aglomeracji Polski: Warszawy, Krakowa, Poznania, Wrocławia oraz Trójmiasta. Respondenci w wieku 25-60 lat zapytani zostali o znajomość spontaniczną oraz wspomaganą marek w czterech kategoriach: firma deweloperska, agencja nieruchomości, bank udzielający kredytów hipotecznych oraz pośrednik finansowy. Ranking powstał w oparciu o wyniki badania znajomości spontanicznej. Wyniki zostały ogłoszone we wtorek na uroczystej Gali w Teatrze Capitol.
Najlepiej rozpoznawalny deweloper na rynku warszawskim, J.W. Construction Holding otrzymał ponad 55 proc. głosów. Drugie miejsce zajął Dom Development (blisko 37 proc.) i Budimex Nieruchomości (około 17 proc.).
W kategorii „najlepiej rozpoznawalna agencja nieruchomości” zatriumfowali znani warszawiakom od lat Bracia Strzelczyk Nieruchomości (42,4 proc. głosów) przed agencją AD.Drągowski (26,1 proc.) oraz najmłodszą w tym towarzystwie firmą Metrohouse & Partnerzy (16,5 proc.).
O ile znajomość firm deweloperskich i agencji nieruchomości była sprawdzana na rynkach lokalnych, rozpoznawalność banków udzielających kredytów hipotecznych i pośredników finansowych sprawdzono w skali całego kraju. W tej pierwszej kategorii zatriumfował bank PKO BP (aż 76,8 proc. głosów!) przed BZ WBK (50,2 proc.) i Bankiem Pekao SA (47,5 proc.). Z kolei w kategorii pośredników finansowych pierwsze miejsce zajął Open Finance (43,8 proc.) ze sporą przewagą nad Expanderem (ok. 23 proc. wskazań). Trzecie miejsce z blisko 6-procentową rozpoznawalnością zajął DK Notus.
Fot. Laureaci Mieszkaniowej Marki Roku 2011 – w sumie przyznano 37 nagród w 12 kategoriach
- Nasz ranking pokazuje, że choć najbardziej rozpoznawalne na naszym rynku mieszkaniowym są firmy z długą tradycją i wieloletnim doświadczeniem, to młodsi i mniejsi gracze, umiejętnie prowadząc swoje działania marketingowe mogą zaistnieć w świadomości przeciętnego Kowalskiego po zaledwie kilku latach działalności. Choć wysokość nakładów na reklamę na pewno ma znaczenie, według mnie najlepiej rozpoznawalne marki to te, które są najlepiej oceniane przez klientów i przez nich polecane. Bo komu uwierzymy szybciej – wynajętemu aktorowi z reklamy, czy kuzynowi lub przyjaciółce, którzy kupili wymarzone mieszkanie od danego dewelopera i są bardzo zadowoleni z tego zakupu? – pyta Katarzyna Cyprynowska, prezes zarządu firmy Nowy Adres SA i pomysłodawczyni rankingu.
Zwycięzcy rankingu Mieszkaniowa Marka Roku 2011:
Źródło: Nowy Adres SA | 2011-06-20
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
powrót do listy artykułów
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)