Każdego dnia firmy wysyłają pracowników w podróże służbowe, to wymaga zapewnienia odpowiednich warunków transportu i noclegu.
Każdego dnia firmy wysyłają pracowników w podróże służbowe. Biznes wymaga organizacji spotkań w różnych częściach kraju czy nawet świata. To wymaga zapewnienia odpowiednich warunków transportu i noclegu.
Dotrzeć, zamieszkać
Otwieranie kolejnych połączeń lotniczych pomiędzy największymi polskimi miastami świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu na tego typu środki transportu. Skrócony czas podróży to argument szczególnie istotny dla przedsiębiorców, dbających o efektywne wykorzystanie każdej możliwej chwili. Część z nich korzysta dodatkowo z usług pośredników, zajmujących się zarówno zaplanowaniem i realizacją przelotu czy przejazdu, jak również rezerwacją pokoju hotelowego. Komfortowe zakwaterowanie w dogodnej lokalizacji bez nieoczekiwanych utrudnień może bowiem okazać się istotnym czynnikiem powodzenia całego przedsięwzięcia. Dwie trzecie respondentów, którzy wzięli udział w corocznym badaniu „Business Travel Survey” firmy Deloitte, zadeklarowało, że w czasie podróży służbowych najczęściej pracuje w swoich pokojach. Gdy rośnie liczba wyjazdów do danej miejscowości (np. przy otwarciu filii), pojawia się potrzeba zapewnienia im w miarę stałego, wygodnego lokum. Alternatywą dla nieustannej troski o znalezienie właściwego miejsca noclegowego, jest zakup firmowego mieszkania. Czy jest to jednak rozwiązanie opłacalne?
Zainwestować
Wszystko oczywiście zależy m. in. od tego, jak często pracownicy będą pojawiać się w takim lokalu oraz, jak jego cena i koszty utrzymania będą wyglądać w porównaniu z cennikiem hotelowym. W dłuższej perspektywie czasowej wymierne korzyści wydają się kwestią przesądzoną. Jednak w przypadku tak poważnej inwestycji, deweloperzy muszą niejednokrotnie wychodzić naprzeciw bieżącym oczekiwaniom potencjalnych klientów. Apartamenty mogą być zarówno miejscem noclegowym dla przedstawicieli firmy, jak i źródłem jej realnych dochodów – zauważa Witold Sadowski z wrocławskiego Aparthotelu Invite – Jeśli pracownicy odwiedzają daną miejscowość z pewną regularnością, można zadbać o wykorzystanie mieszkania również w momencie, gdy normalnie stoi ono puste. Sposobem na to jest coraz popularniejszy, także w Polsce, system wynajmu lokali na zasadzie hotelowej. Na podstawie umowy z podmiotem zarządzającym nieruchomością można bowiem określić zasady i terminy, w których będziemy potrzebować naszego apartamentu, zlecając jednocześnie zagospodarowanie go w pozostałym czasie.
Zarobić
Obie strony muszą jednak wykazywać zdolność do pewnej elastyczności, aby potrzeby właścicieli nie kolidowały z możliwościami zarabiania na wynajmie. Najprościej jest ustalić wspólnie czas, niezbędny do poinformowania o planowanym przyjeździe przedstawicieli firmy. Umożliwi to bieżące tworzenie harmonogramu przyjmowania gości z zewnątrz. Dla inwestorów istotne są przede wszystkim zyski.
W ofertach pojawiają się więc gwarancje finansowe, nawet w sytuacjach braku obłożenia apartamentów. Każdorazowo warto sprawdzać rzeczywiste, ostateczne kwoty, jakie można uzyskać z tytułu wynajmu. W przypadku, gdy wszystkie lokale w budynku mają jednolity, wysoki standard, najbardziej przejrzystym rozwiązaniem jest zapewnienie właścicielom prostej stawki 45 zł miesięcznie za każdy metr kwadratowy – informuje Witold Sadowski z Aparthotelu Invite. Mając do dyspozycji 40m kw. powierzchni, możemy więc liczyć na 1800 zł gwarantowanego dochodu. Nic więc dziwnego, że również indywidualni inwestorzy poważnie interesują się lokowaniem kapitału w nowatorskie formy wykorzystania rynku nieruchomości. Wygoda posiadania własnego apartamentu w zestawieniu z możliwością łatwego zarabiania na nim to bowiem kusząca perspektywa, szczególnie w obliczu niepewności związanej z ciągłymi doniesieniami o dalszym kryzysie w różnych branżach.
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)