Kobiety w nieruchomościach jako menadżerki mają duży wpływ na firmę. Jako klientki przy zakupie mieszkania zwracają uwagę na inne kwestie niż mężczyźni.
Przy wyborze mieszkania działanie w duecie to chyba najlepsza metoda, bo – jak to często bywa – kobiety i mężczyźni zwracają uwagę na zupełnie inne rzeczy.
Kobieta patrzy z szerszej perspektywy. Dokładniej analizuje otoczenie wybieranej nieruchomości.
– Dla nas bardziej liczy się to, co poza mieszkaniem: plac zabaw, części wspólne w budynku i na zewnątrz, zagospodarowanie terenu, udogodnienia dodatkowe. Klientki sprawdzają także dalszą okolicę – mówi Małgorzata Maziarz, menedżer ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska. – W samych mieszkaniach większą uwagę niż mężczyźni zwracają na łazienkę i kuchnię. Zależy im, żeby te pomieszczenia były praktyczne i przestronne – dodaje.
Mężczyźni cześciej skupiają się natomiast na negocjacjach cenowych i analizie planu mieszkania. Panów interesują sprawy techniczne: liczba i rozkład pomieszczeń, metraż, a także inne fizyczne cechy mieszkania, takie jak ekspozycja, balkon i numer piętra. Podczas gdy mężczyźni przyglądają się rzutom i planom, kobiety oglądają wizualizacje, makiety 3D i prezentacje wideo.
– Kobiety wybierają mieszkania oczami, są estetkami, dlatego tak bardzo podoba im się, gdy mogą obejrzeć atrakcyjne, nowoczesne materiały graficzne – wyjaśnia Małgorzata Maziarz.
Jest jeszcze jedna zasadnicza różnica. Kobieta już podczas wyboru mieszkania wyobraża sobie, jak urządzi wnętrze.
– Nasze klientki z zaciekawieniem przeglądają programy kompleksowego wykończenia pod klucz. Nawet jak ostatecznie urządzą mieszkanie samodzielnie, to zawsze coś je zainspiruje – mówi Małgorzata Maziarz. – Z oferty wykończenia pod klucz korzysta coraz więcej osób. Podoba im się, że programy można modyfikować według własnych preferencji – dodaje.
Kobiety na ważnych stanowiskach w firmach deweloperskich
Pozycja kobiety na rynku nieruchomości jest mocna. Panie odgrywają ważną rolę nie tylko jako klientki. Coraz częściej zasiadają na wysokich stanowiskach w firmach deweloperskich. W Bouygues Immobilier Polska kobiety zajmują połowę stanowisk menadżerskich. Wśród menadżerów projektów panie stanowią zdecydowaną większość – 75 proc. Są większością, licząc także wszystkich pracowników, niezależnie od funkcji – 61proc. Kobiety wyprzedzają mężczyzn w awansach. Wśród osób, które przeszły na wyższe stanowisko w ostatnim roku 54 proc. to panie.
– Jesteśmy silne, dobrze zgrane i skuteczne. Czujemy się docenione i ważne. I bardzo cenimy sobie współpracę z kolegami. Branża deweloperska to dobre miejsce dla kobiety – mówi Monika Wiercińska, która w Bouygues Immobilier Polska pracuje jako specjalistka ds. marketingu.
Międzynarodowa grupa Bouygues, której częścią jest polski odział dewelopera Bouygues Immobilier, zatrudnia na całym świecie prawie 24 000 kobiet, z czego 57 proc. we Francji, skąd grupa pochodzi.
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)