Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Artykuły Artykuły

Jak sobie życzysz...

Jak sobie życzysz...

Koniec roku – jako że jest czasem podsumowań, analiz oraz snucia planów na przyszłość – sprzyja refleksjom na tematy bliskie naszemu sercu. Mieszkanie, w którym na ogół spędzamy większość wolnego czasu, z pewnością do nich należy.

Koniec roku – jako że jest czasem podsumowań, analiz oraz snucia planów na przyszłość – sprzyja refleksjom na tematy bliskie naszemu sercu. Mieszkanie, w którym na ogół spędzamy większość wolnego czasu, z pewnością do nich należy. Świąteczny nastrój pozwala na puszczenie wodzy fantazji i zastanowienie się, co by było gdyby... Zatem – gdybyśmy mieli okazję poprosić złotą rybkę o wymarzone lokum, to jakimi cechami by się ono odznaczało? W udzieleniu odpowiedzi na to pytanie mogą pomóc hasła, za pomocą których deweloperzy opisują swoje inwestycje.

Staropolski, tradycyjny czy nowoczesny?

Jaki powinien być idealny dom? Gościnny i pełen tradycji, stylowy i elegancki, a może nowoczesny i pełen słońca? Takie propozycje podaje swoim potencjalnym klientom firma Bud-Mar, realizująca inwestycję „Rodzinne Wzgórze”. Przyszły mieszkaniec tego osiedla ma do wyboru dom staropolski, do zakupu którego zachęca hasło „...chcę, aby był gościnny i pełen tradycji”, dom tradycyjny, zachwalany słowami „...chcę, aby był stylowy i pełen elegancji” oraz nowoczesny, który sprosta wymaganiom osoby marzącej, by upragnione cztery kąty były „...nowoczesne i pełne słońca”. Dzięki temu osoba poszukująca własnego lokum może wybrać dom, który będzie w pełni odpowiadał jej preferencjom. Jeśli słowo „dom” kojarzy się jej z ciepłą, rodzinną atmosferą, opowieściami snutymi przy wigilijnym stole czy kultywowaniem wieloletnich tradycji, może zdecydować się na pierwszą z propozycji Bud-Maru. Jeżeli na pierwszym miejscu stawia elegancję i klasykę, powinna rozważyć wariant drugi, zaś jeśli zależy jej na oryginalnych, nawiązujących do najnowszych trendów architektonicznych rozwiązaniach, może zainteresować się tzw. domem nowoczesnym.

Na nowoczesność i funkcjonalność stawia również budująca „Osiedle Europejskie” spółka Novo Maar, której przyświeca motto: „W Londynie, Paryżu i Rzymie już mieszkają! Możesz mieszkać w Atenach i Amsterdamie”. Poszczególne etapy budowy osiedla noszą nazwy europejskich stolic. W powyższym kontekście chyba nikogo nie powinno dziwić, że hasło przewodnie całej inwestycji brzmi: „Europejski pomysł na mieszkanie”. W dzisiejszych czasach, kiedy w środkach masowego przekazu niemal na każdym kroku podkreśla się, że żyjemy w epoce, w której granice pomiędzy poszczególnymi państwami się zacierają, a kraje Unii Europejskiej tworzą jedną wielką wspólnotę, pomysł, by w akcji promującej nowo powstające osiedle wykorzystać wątek „europejskości” wydaje się trafiony.

Oaza spokoju

Wielu ludziom wyrażenie „idealny dom” przywodzi na myśl ciszę i spokój. Towarzyszący nam na co dzień pośpiech i zawrotne tempo życia, będące cechą charakterystyczną współczesności, sprawiają, że po ciężkim dniu marzymy o tym, by zrelaksować się w zaciszu własnego domostwa. Świadomość tę ma Grupa Bryksy, która za pomocą hasła: „W zaciszu domowych marzeń” zachęca do zarezerwowania mieszkań w kompleksie „Malwy”. Perspektywę spokojnego życia, z dala od gwaru wielkiego miasta, roztacza również przed swoimi potencjalnymi klientami firma Janbud, której inwestycja powstaje pod hasłem „Z widokiem na ciszę”.

Ze spokojem kojarzy się również bezpieczeństwo. Już w drugiej połowie XX wieku amerykański psycholog Abraham Maslow stwierdził, że człowiek w swoim działaniu dąży do zaspokojenia wielu potrzeb. Zwrócił on uwagę, że istotną rolę w życiu ludzkim odgrywa potrzeba bezpieczeństwa. Choć znajduje się ona na początku piramidy, zaraz po potrzebach fizjologicznych, to od jej zaspokojenia zależy pojawienie się potrzeb wyższego stopnia, takich jak szacunek czy samorealizacja. Jak ważne jest, by dom był miejscem, w którym można znaleźć niczym niezmącony spokój, wiedzą autorzy hasła reklamującego inwestycję firmy Sigma Investment – Lipowy Gaj. Słowa „Twój bezpieczny dom...” przemawiają do uśpionej w świadomości klientów tęsknoty za bezpieczną przystanią. Taką samą funkcję pełni wyrażenie „Spokojna okolica, domowa atmosfera” odnoszące się do inwestycji „Szlacheckie Wzgórze”, nad którą czuwa spółka MZMS Inwestycje.

Do wyobraźni odbiorcy przemawiają również hasła: „Rozkoszuj się chwilami”, „Nie tłum radości”, „Tutaj znajdziesz odprężenie”, „Tutaj możesz być sobą” odwołujące się do inwestycji firmy Metropolix. Bo w końcu gdzie, jeśli nie w swoich czterech kątach, człowiek ma poczuć się swobodnie, bezpiecznie i komfortowo?

„Piękno jest obietnicą szczęścia”

Nikogo nie trzeba przekonywać, jak ważna jest przestrzeń, która nas otacza. Jak wiadomo, sąsiedztwo natury ma kojący wpływ na ludzką psychikę, pozwala się odprężyć i zrelaksować. Chętniej przebywamy również w miejscach, które wywołują pozytywne skojarzenia i zapewniają nam estetyczne doznania. Inwestycji „Torre Verona” firmy Verona Building patronują słowa jednego z najwybitniejszych prozaików francuskich i europejskich XIX wieku, Stendhala: „Piękno jest obietnicą szczęścia”. Także Saritor Park, firma budująca nowe osiedle domów w Masłomiący, odwołuje się do przekonania, że w osiągnięciu szczęścia pomaga atrakcyjne otoczenie. Dlatego na prospektach reklamujących to przedsięwzięcie widnieje hasło: „Pełnia życia w pięknej przestrzeni”.

Kraków jest uważany – nie tylko przez odwiedzających to miasto turystów – za niezwykle urokliwe miejsce. Jego walory docenia Inter-Bud Developer, który swoją inwestycję Apartamenty „Wiślane Tarasy” reklamuje: „Magiczny Kraków w zasięgu ręki”. Także Krakowska Grupa Inwestycyjna za główny atut swego projektu „Wichrowe Wzgórza” uważa lokalizację, o czym świadczy apel: „Kup dom z widokiem na Wawel”. Faktycznie, wiele osób dużo by dało, by móc rozpoczynać dzień od oglądania osnutej licznymi legendami siedziby władców Polski.

Na Twoją kieszeń

Jeśli już zastanawiamy się, jakie cechy domu są najbardziej pożądane, nie możemy zapomnieć o tak prozaicznej kwestii jak cena. Ale i tu deweloperzy spieszą z dobrymi nowinami: „Stać Cię na dom” – przekonuje slogan reklamujący „Parkeko Niepołomice” realizowany przez Invest House. Również firma Art Development zadbała o to, by zbyt wysokie koszty nie spędzały snu z powiek klientom. Pośród informacji dotyczących projektu Apartamenty „Na Skale” pojawia się napawająca optymizmem informacja: „Wszystko wliczone w cenę!”

Na koniec pozostaje nam jedynie życzyć wszystkim użytkownikom naszego portalu, by pośród wielu ofert prezentowanych w KRN-ie, znaleźli taką, która będzie w pełni odpowiadała ich wyobrażeniom o idealnym domu.

Źródło: KRN.pl | 2007-12-21

Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

 

 

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódźlokale użytkowe na wynajemkamienice poszukiwane do wynajęciamieszkania do kupieniamieszkania na wynajem powiat Radomskidomy na wynajem powiat M. Gdynialokale użytkowe na wynajem gmina Piszczacdomy na sprzedaż gmina Pniewymieszkania na sprzedaż w Ogrodnikachmieszkania na wynajem w Zielątkowiedomy na wynajem w Częstoszowicach

Deweloperzy

);