Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Artykuły Artykuły

Home staging panaceum na skutki pandemii na rynku wtórnym

Pandemia wpłynęła na wzrost zainteresowania home stagingiem oraz konsultacjami online
Pandemia wpłynęła na wzrost zainteresowania home stagingiem oraz konsultacjami online

Pandemia koronawirusa poważnie wpłynęła na realia panujące na rynku nieruchomości wtórnych. Rynek najmu i sprzedaży potrzebuje teraz innych, wcześniej nie zawsze docenianych rozwiązań, np. takich jak home staging. O problemach, które się pojawiły, ale też o nowych możliwościach, rozmawiamy z Klaudią Leszczyńską, doświadczoną home stagerką, właścicielką firmy Kreatorki Wynajmu.

Jak obecna sytuacja związana z COVID-19 wpłynęła na rynek usług home stagingu?

Zdecydowanie można zauważyć wzrost zainteresowania home stagingiem samym w sobie, a także konsultacjami online. Osoby, które podczas początkowych, najbardziej restrykcyjnych obostrzeń nie mogły wynająć lub sprzedać mieszkania, zaczęły zastanawiać się, co powinny zrobić, gdy będzie już można podjąć jakieś działania. W związku z tym wiele osób zapisywało się na konsultacje, żeby dowiedzieć się, co warto zmienić w ofertach swoich mieszkań. Z wiadomych powodów popyt na wynajem obecnie spadł, więc oferty, które trafiają na rynek, muszą być po prostu atrakcyjne, żeby przyciągnąć najemców. Podobnie wygląda rynek sprzedaży – właściciele dostają komunikaty od oglądających, że ci oczekują spadków cen, dlatego, aby nie tracić możliwych zysków, wolą zwiększyć swoją konkurencyjność i zaoferować wyższy standard nieruchomości.

Jak wyglądała Państwa praca podczas najgłębszej izolacji? Jak wygląda teraz?

Od razu przeszliśmy na jeszcze intensywniejsze działania online oraz edukację w zakresie tego, co mogli aktualnie zrobić inwestorzy oraz właściciele mieszkań na sprzedaż i wynajem, jakie działania można było podejmować bez czekania na koniec izolacji, jak przygotować się do zmian, które zajdą na rynku nieruchomości (spadki cen, wzrost konkurencji). Dzięki temu wiele osób może teraz wdrażać opracowane strategie, by przetrwać trudny czas na rynku. Nasza firma przygotowała także zupełnie zdalnie i bezkontaktowo home staging mieszkań w innych miastach – bazując na pomiarach, zdjęciach i filmach przygotowanych przez klienta. Wszystkie zakupy zostały dokonane online bez wizyt w sklepach stacjonarnych. Dzięki temu inwestorzy mają już przygotowane mieszkania pod inwestycje i nie stracili czasu podczas izolacji. Nasze działania dostosowaliśmy do obecnej sytuacji. Na ten moment wykonujemy już konsultacje stacjonarne z wizytą w mieszkaniu, przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności. Zakupy do realizacji home stagingowych wciąż są robione głównie online, ale przynajmniej istnieje już możliwość uzupełnienia stacjonarnie brakujących produktów.

Czy zaobserwowała Pani zmiany w zachowaniu oraz potrzebach klientów? Może na rynku pojawiły się nowe tendec je lub nowa grupa klientów?

Na pewno można zauważyć wzrost świadomości klientów odnośnie do tego, jak powinno wyglądać mieszkanie przygotowane do sprzedaży lub wynajmu. Sporo osób wykorzystuje techniki home stagingowe do poprawienia wyglądu mieszkania, w którym żyje na co dzień. Ponieważ zdecydowanie więcej czasu spędzają teraz w mieszkaniach, chcą żeby mieszkało się w nich lepiej. Z tego powodu zyskują teraz home stagerzy oferujący konsultacje online oraz porady dotyczące mieszkań prywatnych, a nie tylko inwestycyjnych.

Specjaliści z rynku nieruchomości wtórnych zauważają, że mieszkania wynajmowane dotąd na długi okres będą musiały zacząć konkurować pod względem standardu wykończenia z mieszkaniami z najmu krótkoterminowego, które teraz częściowo przejdą na długi najem. Pani też tak uważa?

Zdecydowanie. Moje wnioski były identyczne już w marcu, ponieważ dla wielu inwestorów z rynku krótkoterminowego była to jedyna droga do przetrwania. Oczywiście możliwe, że niedługo znów wrócą oni do najmu krótkoterminowego, jednak i tak z roku na rok oczekiwania zarówno klientów kupujących mieszkania, jak i najemców są coraz wyższe. Dlatego zawsze sugeruję inwestorom, aby wyprzedzali trendy i byli jak najbardziej konkurencyjni na rynku.

Co w takim razie można teraz zrobić, aby wyróżnić się na rynku nieruchomości?

Warto przejść na wyższy poziom, czyli to, co nazywam Insta Stagingiem. Chodzi tu o wykorzystanie nie tylko home stagingu, ale także storytellingu, marketingu sensorycznego oraz narzędzi i wiedzy dotyczących preferencji klientów, które jak na tacy podają nam media społecznościowe. Chodzi o stworzenie motywu przewodniego w mieszkaniu, unikalnej atmosfery; wnętrza jak z kadrów Instagrama oraz sesji zdjęciowej, która każdym ujęciem będzie oczarowywać klientów. Co jeszcze można przygotować? Stroytellingowy opis, w którym zawrzemył wszystkie niezbędne informacje, ale podane w ciekawej formie. Powinien on również nawiązywać do stylu mieszkania i stylu życia preferowanego przez docelową grupę klientów. Warto przygotować zwiastun filmowy będący zapowiedzią tego, że na żywo podczas prezentacji nieruchomości będzie jeszcze lepiej. To wszystko sprawi, że mieszkanie staje się unikatowe, a inwestorzy cieszą się skuteczną sprzedażą – statystyki pokazują, że mieszkania przygotowane w ten sposób sprzedają się średnio 3 razy szybciej, za ceny wyższe o 10 proc. (a często nawet więcej).

 

Przeczytaj także: Nowoczesne formy prezentacji nieruchomości

 

Czy spodziewa się Pani jeszcze innych zmian na rynku nieruchomości i usług home stagingu spowodowanych epidemią?

Myślę, że w całej tej sytuacji home staging będzie jedną z wygranych branż. Wielu inwestorów interesuje się samodzielnym przeprowadzeniem całego procesu ze względu na oszczędności. Takie osoby często korzystają z mojego e-booka oraz konsultacji lub pomocy przy końcowym wyposażaniu mieszkania. Może stać się więc tak, że te dodatkowe, mniejsze usługi będą się obecnie bardziej rozwijać niż całe duże projekty home stagingowe. Z pewnością większym zainteresowaniem cieszą się teraz spacery 3D oraz wszelkiego rodzaju filmy promocyjne dotyczące mieszkań.
 


Klaudia Leszczyńska

Inwestorka w nieruchomości i home stagerka, z wykształcenia finansistka; twórczyni strategii Insta Stagingu. Autorka poradnika „Home Staging. Jak skutecznie przygotować instagramowe wnętrze, żeby dobrze na nim zarobić”. Członkini europejskiego stowarzyszenia dla Home Stagerów IAHSP Europe. Właścicielka firmy Kreatorki Wynajmu zajmującej się home stagingiem i szkoleniami on-line. Wraz z mężem prowadzi również firmę wynajmową Krakowskie Pokoje. Pomaga wydobyć maksymalny potencjał z nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż oraz wynajem i lepiej na nich zarabiać.  

Źródło: „Krakowski Rynek Nieruchomości” nr 9/2020 | 2020-06-01

Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

 

 

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódźinne nieruchomości na zamianędomy poszukiwane do wynajęciainne nieruchomości poszukiwane do wynajęcialokale użytkowe na wynajem powiat Żagańskidomy na wynajem powiat Zgorzeleckilokale użytkowe na wynajem gmina Łukówmieszkania na sprzedaż gmina Pakosławicemieszkania na sprzedaż w Brzozówcemieszkania na sprzedaż w Brudakachmieszkania na sprzedaż w Krzykosach

Deweloperzy

);