Prosimy, odblokuj wyświetlanie reklam w naszym serwisie, są one związane z rynkiem nieruchomości.
To dzięki nim masz darmowy dostęp do naszych treści.

Z pozdrowieniami zespół KRN.pl :)


Artykuły Artykuły

Eldorado pod Wawelem

Eldorado pod Wawelem

Wydaje się oczywiste, że potencjalnych klientów firm deweloperskich interesują takie cechy inwestycji, jak: cena, lokalizacja, dostępność ośrodków usługowo-handlowych czy bezpieczeństwo. Przyszli właściciele nieruchomości często zapominają jednak o pewnej na pozór drobnej, lecz w rzeczywistości ważnej kwestii, jaką jest nazwa osiedla, na którym będzie im dane mieszkać.

Wydaje się oczywiste, że potencjalnych klientów firm deweloperskich interesują takie cechy inwestycji, jak: cena, lokalizacja, dostępność ośrodków usługowo-handlowych czy bezpieczeństwo. Przyszli właściciele nieruchomości często zapominają jednak o pewnej na pozór drobnej, lecz w rzeczywistości ważnej kwestii, jaką jest nazwa osiedla, na którym będzie im dane mieszkać. Wystarczy przejrzeć oferty mieszkaniowe, by przekonać się, że na polskim rynku nieruchomości mamy do czynienia z nazwami projektów, które świadczą o dużej kreatywności i pomysłowości ich twórców. Deweloperzy i inwestorzy mają świadomość, jak ważnym elementem promocji jest nazwa projektu. Pomaga w nawiązaniu pierwszego kontaktu i umożliwia przedstawienie inwestycji – zauważa Mateusz Gracjasz z agencji nieruchomości Tecnocasa. Dzięki temu pośród odpowiedzi na jakże niewinne pytanie: „A gdzie będziesz mieszkać?”, można odnaleźć prawdziwe perełki.

A może Toskania?

Choć nikogo nie trzeba przekonywać, jak atrakcyjnym miastem jest Kraków, to jednak wiele osób marzy o tym, by zamieszkać w jakimś bardziej egzotycznym miejscu. W ludzkiej naturze leży bowiem poszukiwanie nowych wrażeń. Tak więc jeśli komuś nie wystarczy, że mieszka w będącym stolicą kulturalną grodzie Kraka, powinien zainteresować się realizowanymi właśnie inwestycjami. Wówczas będzie mógł śmiało powiedzieć, że zamieszkuje np. Toskanię. Nie pozostanie mu wtedy nic innego, jak zanurzyć się w świecie marzeń i zignorować jesienną aurę. Skąd pomysł, by powstającą na obrzeżach miasta enklawę domów nazwać „Pod Słońcem Toskanii”?
Nazwa projektu zaczerpnięta została z filmu o tym samym tytule – wyjaśnia Mateusz Gracjasz z firmy Tecnocasa. – Odzwierciedlać ma ona włoski charakter inwestycji rodem z Toskanii, krainy łączącej w sobie urok tętniących życiem średniowiecznych miast, wzgórz porośniętych gajami oliwnymi i winoroślą, zapierających dech w piersiach widoków oraz dziesiątków urokliwych wysepek.
Ponieważ Toskania jest miejscem, które głęboko zapada w pamięci zwiedzających, nazwa tej inwestycji wywołuje pozytywne skojarzenia. Zwłaszcza gdy potencjalny klient pozostaje pod wrażeniem wyreżyserowanego przez Audrey’a Wellsa filmu.

Tyle słońca w całym mieście

Odwoływanie się do przekonania o dobroczynnym wpływie słońca na nasze samopoczucie jest dosyć częstym chwytem marketingowym. A że nasz kraj nie należy do miejsc hojnie obdarzonych przez promienie słoneczne, nazwa kojarząca się z letnimi wojażami oraz oczekiwanym z wielkim utęsknieniem urlopem, może budzić tylko pozytywne emocje.

Tak jest w przypadku nazwy mającego powstać na Woli Duchackiej zespołu mieszkaniowego „Słoneczna Macedonia”. „Słoneczna Macedonia” to lekka modyfikacja sprawdzonego systemu nazewnictwa inwestycji od nazw ulic, przy których się znajdują – tłumaczy Tomasz Zadęcki, specjalista ds. przygotowania inwestycji z realizującego ten projekt Przedsiębiorstwa Budowlanego Apartamex. – System ten pomaga klientom w zapamiętaniu lokalizacji inwestycji i najlepiej się sprawdza, gdy jest ona atrakcyjna.

„Słoneczna Macedonia” ma stanąć właśnie u zbiegu ulic Macedońskiej i Sułkowskiego, w odległości zaledwie czterech kilometrów od centrum Krakowa. Tomasz Zadęcki przyznaje, że inwestycja ta cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Według niego jest to spowodowane przede wszystkim zróżnicowaną powierzchnią mieszkań i atrakcyjną architekturą.

Europa da się lubić

Nazwami inwestycji są nie tylko nazwy własne opatrzone budzącymi pozytywne reakcje odbiorców przymiotnikami (np. „Słoneczna Macedonia”). Często nazwy mających powstać osiedli składają się z samego przymiotnika. Jako przykład można tu podać inwestycję „Norymberska” realizowaną przez Przedsiębiorstwo Rewaloryzacji Zabytków w Krakowie S.A. Jej nazwa nawiązuje do miasta Norymberga, które w XV i XVI wieku było centrum niemieckiego renesansu. Okazuje się jednak, że u źródeł tej nazwy leży nie – pełniące swego czasu rolę nieoficjalnej stolicy Niemiec – miasto, lecz tak jak we wcześniejszym przypadku – lokalizacja inwestycji. Znajduje się ona bowiem przy ulicy Norymberskiej. Agnieszka Sajur z Działu Sprzedaży Przedsiębiorstwa Rewaloryzacji Zabytków dodaje, że zainteresowanie tą inwestycją jest spore: W ciągu roku sprzedaliśmy niemal 80 proc. mieszkań. Myślę, że klienci kierują się przede wszystkim ceną mieszkania, lokalizacją inwestycji oraz wiarygodnością dewelopera. Nazwa inwestycji, działając na wyobraźnię klienta, może w pewnym stopniu ubarwić reklamę inwestycji, ale nie sądzę, żeby miała wpływ na decyzję klienta o kupnie mieszkania.

Kraina mlekiem i miodem płynąca

zdjęcie do oferty
Kompleks mieszkań i apartamentów „Eldorado” powstanie w pobliżu Parku Lotników Polskich.
Po ciężkim dniu pracy chyba każdy chciałby uciec od zgiełku wielkiego miasta i zaszyć się w schowanej pośród zieleni i czujnie strzeżonej przed intruzami krainie. Właśnie takim miejscem ma być „Eldorado”, osiedle, nad powstaniem którego czuwa firma AWIM. Nazwa tej inwestycji nawiązuje do legendarnej krainy, która z racji tego, że obfitowała w złoto, była marzeniem wszystkich podróżników. Chcieliśmy, aby nazwa tej unikalnej w mieście lokalizacji osiedla była również wyjątkowa. To w Krakowie narodziła się koncepcja „Miasta-Ogrodu". Realizowane przez AWIM Osiedle spełnia wszystkie postulaty tej koncepcji: leży w mieście, a jednak w parku, w pobliżu Muzeum Lotnictwa, w bliskim sąsiedztwie kilku centrów handlowo-rozrywkowych (Plaza, M1, Real, Multikino, Park Wodny), ale nie na tyle bliskim, by odczuwać negatywne konsekwencje takiej lokalizacji – opowiada Sławek Grochowicz, Wiceprezes Zarządu AWIM Development.

Podkreśla on również, że jego firma zawsze dbała o intrygujące nazwy swoich osiedli, czego dowodem są dotychczasowe inwestycje AWIM-u: „Wichrowe Wzgórza", „Moje Eldorado", „Ukryte Pragnienia".

Każda z wyżej opisanych inwestycji cieszy się popularnością. W tym momencie należałoby zadać sobie pytanie, w jakim stopniu jest to zasługa nazwy. Na podstawie samej nazwy nikt nie kupi źle zaprojektowanego mieszkania w nieciekawej okolicy za zbyt wysoką cenę – zauważa Sławek Grochowicz. – Natomiast jeśli już mamy świetną, wyjątkową lokalizację, dobrze zaprojektowane, funkcjonalne mieszkania, wysoki standard wykończenia budynków, specjalnie zaprojektowane detale (system bezpieczeństwa, klatki schodowe, tarasy, plac zabaw i rekreacji), które wpływają na podniesienie komfortu mieszkania, to nazwa osiedla nie może być banalna.

Źródło: KRN.pl | 2007-11-26

Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?

powrót do listy artykułów

Komentarze (0)

Pokaż wszystkie komentarze (0)

 

 

Wybrane nieruchomości

mieszkania na sprzedaż w Poznaniumieszkania na sprzedaż w Krakowiemieszkania na sprzedaż w Warszawiemieszkania na sprzedaż w Wrocławiumieszkania na sprzedaż w Gdańskudomy na sprzedaż w Poznaniudomy na sprzedaż w Krakowiedomy na sprzedaż w Warszawiedomy na sprzedaż w Wrocławiudomy na sprzedaż w Gdańskumieszkania do wynajęcia Krakówmieszkania do wynajęcia Warszawamieszkania do wynajęcia Poznańmieszkania do wynajęcia Wrocławmieszkania do wynajęcia Gdyniamieszkania do wynajęcia Gdańskmieszkania do wynajęcia Łódźinne nieruchomości na wynajemkamienice poszukiwane do wynajęciagaraże na sprzedażmieszkania na sprzedaż powiat Chrzanowskimieszkania na sprzedaż powiat M. Ostrołękalokale użytkowe na sprzedaż gmina Studzienicemieszkania na wynajem gmina Giżyckodomy na sprzedaż w Krebsówcemieszkania na sprzedaż w Strzelnamieszkania na wynajem w Lisi Las

Deweloperzy

);