Posiadanie domeny internetowej jest bardzo ważne w przypadku prowadzenia biura nieruchomości. Nie tylko pomaga klientom w odnalezieniu odpowiedniego pośrednika w obrocie nieruchomościami, ale również daje możliwość wyróżnienia się wśród licznej konkurencji.
Posiadanie domeny internetowej jest bardzo ważne w przypadku prowadzenia biura nieruchomości. Nie tylko pomaga klientom w odnalezieniu odpowiedniego pośrednika w obrocie nieruchomościami, ale również daje możliwość wyróżnienia się wśród licznej konkurencji.
Z jakich elementów zbudowana jest domena internetowa?
Domena internetowa to nic innego jak unikalny adres strony. Zbudowana jest z trzech części. Jej początek zazwyczaj stanowi skrót WWW (World Wide Web). Następnie po kropce znajduje się nazwa domeny. Nazwa jest jednym z elementów kształtujących tożsamość firmy. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wykupienie domeny o identycznym brzmieniu co nazwa biura. Proces taki z pewnością pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność prowadzonej działalności. Świadczyć będzie również o poważnym podejściu do budowania wizerunku firmy. Ostatnia część składowa domeny to tzw. rozszerzenie. Jest to skrót znajdujący się na końcu adresu WWW (np. .pl, .com, .eu). Coraz powszechniejszym zjawiskiem jest fakt, iż wiele osób poszukujących informacji o ofercie biur nieruchomości korzysta z Internetu. Dlatego posiadanie domeny internetowej przez firmy prowadzące działalność pośredniczącą w obrocie nieruchomościami wpływa na wzrost zaufania i popularności wśród swoich klientów.
Pamiętaj o odpowiednim rozszerzeniu
Rejestrując domenę agencji nieruchomości, warto zdecydować się na zakup pakietu domen z użyciem słów kluczowych oraz rozszerzeń związanych z profilem działalności. A więc warto zarejestrować domeny nie tylko z rozszerzeniem .pl, ale również globalne (np. .com, .info) i europejskie (.eu). Do najistotniejszych należą kombinacje z różnymi końcówkami, które dotyczą branży czy też zasięgu działań firmy (np. strona biura nieruchomości z Warszawy może posiadać kombinacje www.nieruchomosci.waw.pl, bądź www.biuro.realestate.pl). Warto również, by osoby prowadzące taką działalność zainwestowały w domeny z przed- i przyrostkami, określającymi płaszczyzny funkcjonowania (np. www.i-nieruchomosci.pl, www.nieruchomosci24.pl). Powyższy zestaw będzie odpowiedni w początkowej fazie promocji w Sieci.
Warto zarejestrować domenę z myślnikiem
Z marketingowego punktu widzenia nazwa domeny powinna być w miarę krótka, najlepiej jedno- ewentualnie dwuwyrazowa. Związane jest to z tym, że im prostsza domena, tym łatwiej użytkownicy ją zapamiętają. Prowadząc biuro nieruchomości, warto zastanowić się nad rejestracją domeny z użyciem myślnika. Popularność takich domen zaczęła wzrastać stosunkowo niedawno, więc w puli wolnych domen wciąż dostępna jest duża liczba atrakcyjnych nazw. W przypadku, kiedy nazwa domeny ma składać się z kilku słów, użycie w niej myślnika może okazać się bardzo korzystnym zabiegiem (np. zamiast www.agencjanieruchomosci.pl, warto zarejestrować domenę: www.agencja-nieruchomosci.pl). Oddzielenie słów bardzo korzystnie wpłynie na czytelność adresu internetowego. Należy zwrócić uwagę, że kontakt odbiorcy z adresem strony WWW (promowanym np. w Internecie lub na ulotkach) jest bardzo krótki. Dlatego ważne jest, aby domena była łatwa do odczytania. Potencjalnym klientom dużo łatwiej zapamiętać nazwę, która składa się ze słów klarownie oddzielonych myślnikiem.
Zabezpiecz się przed działaniem konkurencji
Obecnie większość osób otwierających działalność związaną z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami już w fazie projektu rejestruje pakiet domen z nową nazwą. Jest to bardzo rozsądny zabieg, gdyż adres internetowy, kierujący do serwisu WWW z nazwą biura nieruchomości, to bardzo często podstawa wszelkich działań promocyjnych takich firm, nie tylko w Internecie. Warto więc zabezpieczyć się przed sytuacją, w której taki adres mógłby zostać wykorzystany, np. przez konkurencję. Dlatego już podczas przygotowań należy sprawdzić, czy wybrana nazwa działalności jest wolna. Jeśli tak, korzystny jest niezwłoczny jej zakup. Należy pamiętać, że rejestracja domen odbywa się na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy” i po zakończeniu projektu może się okazać, że domena jest już zajęta. Otwierając działalność w branży nieruchomości, warto pomyśleć także o zakupie nazw, które są „literówkami” domeny głównej, czyli najczęstszymi błędami w nazwie serwisu popełnianymi przez internautów podczas wpisywania go do przeglądarki internetowej. Zakup całego pakietu domen uchroni firmę przed działaniami związanymi z tzw. cybersquattingiem, czyli grabieżą domen. Posiadanie zestawu domen internetowych pozwoli przedsiębiorstwu zaoszczędzić czas i pieniądze, które straciłoby w związku z ewentualnym odkupieniem nazw. Zagwarantuje również, że pod adresem internetowym z użyciem nazwy biura nie znajdzie się serwis konkurencji lub niekorzystne dla niego treści.
Zaskakująco niskie koszty
Zarejestrowanie kilku domen nie wiąże się z barierami finansowymi. Domeny w pierwszym roku użytkowania kosztują od kilku do kilkunastu złotych. Niektórzy usługodawcy (np. serwis nazwa.pl) oddają domeny do rocznego testowania nawet za darmo. W porównaniu do innych wydatków nawet niedużego biura nieruchomości koszty utrzymania całego pakietu domen w okresie roku są praktycznie nieodczuwalne.
Promując stronę WWW, zdecyduj się na jedną domenę
Posiadając już pakiet domen, właściciel agencji nieruchomości powinien dokonać wyboru jednej charakterystycznej domeny i ograniczyć się do promowania jej od samego początku istnienia serwisu WWW. Jako domenę główną warto wybrać domenę z rozszerzeniem polskim, globalnym lub europejskim. Są to domeny obecnie najpopularniejsze w Polsce, a ze względu na rozszerzenie także najczęściej wpisywane przez internautów do internetowych przeglądarek. Następnym krokiem po wyborze domeny głównej jest skupienie się na jej promocji. Najskuteczniejszą i jednocześnie najprostszą formą rozpowszechnienia domeny jest umieszczenie jej na wszystkich materiałach reklamowych przedsiębiorstwa. Powinna znaleźć się zarówno na wizytówkach, papierze firmowym, jak i na szyldzie firmy, wszelkich reklamach zewnętrznych, prasowych oraz ogłoszeniach. Ponadto, dodatkowym zabiegiem, który warto zastosować, jest przekierowanie wszystkich posiadanych domen na jedną główną domenę. Promocja domeny głównej we wszystkich kanałach zwiększa jej rozpoznawalność, a co za tym idzie – także zainteresowanie biurem wśród potencjalnych klientów.
Wybierz sprawdzonego rejestratora
Kolejnym, bardzo istotnym aspektem jest wybór odpowiedniego rejestratora. Jest to usługodawca, który pośredniczy w sprzedaży domen pomiędzy użytkownikami Internetu a zarządcami poszczególnych końcówek. Taką firmą jest np. serwis nazwa.pl. Wybierając registrara, u którego dokonamy zakupu firmowych domen, warto zwrócić uwagę na jego pozycję na rynku oraz opinie dotychczasowych klientów, można poszukać ich np. na forach internetowych, blogach. Tylko najwięksi usługodawcy mogą zapewnić właściwe zabezpieczenie usług, a także odpowiedni poziom obsługi klienta. Warto zwrócić uwagę, czy rejestrator posiada akredytacje organizacji takich jak ICANN oraz czy ma zawartą umowę partnerską z EURid oraz NASK. Tylko firmy gwarantujące wysoką jakość oraz bezpieczeństwo usług, a także posiadające odpowiednie zaplecze techniczne, mogą dołączyć do grona akredytowanych rejestratorów domen.
Źródło: „Krakowski Rynek Nieruchomości" nr 19/2009 | 2009-10-26
Czy ten artykuł był dla Ciebie interesujący?
powrót do listy artykułów
Komentarze (0)
Pokaż wszystkie komentarze (0)